Czym jest i dlaczego warto zainwestować w responsywną stronę WWW?
Autor: TRISO.PL SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, publikacja: 2017-03-10
Technika RWD (z ang. Responsive Web Desing) polega na zaprojektowaniu oraz wdrożeniu strony w taki sposób, by automatycznie dopasowywał się jej wygląd do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlana.
W dobie urządzeń o różnej przekątnej ekranu, jak i wszechobecnemu dostępowi do Internetu strony internetowe projektowane z pominięciem urządzeń mobilnych stają się niefunkcjonalne. Według statystyk za rok 2016 w samej Polsce mamy ponad 17 milionów aktywnych użytkowników mobilnych i liczba ta cały czas rośnie, co coraz bardziej obrazuje, jak ważny jest segment mobilny w Internecie.
Dlaczego warto posiadać stronę responsywną?
Przede wszystkim dla wygody użytkownika, czyli potencjalnego klienta, dzięki odpowiednio przeskalowanej stronie (niezależnie, czy korzysta z komputera stacjonarnego, tabletu, czy też smartfona). Strona RWD zwiększa również prestiż danej firmy, ale przede wszystkim jest lubiana przez wyszukiwarkę Google, która w zamian za zastosowanie nowoczesnej architektury wyświetlana zostanie wyżej w wynikach wyszukiwania od przestarzałej strony WWW.
Strona RWD czy strona mobilna?
Do niedawna strony RWD nie były aż tak popularne, a na stronę mobilną mogły pozwolić sobie zamożniejsze firmy z racji tego, że strona mobilna jest osobną stroną, za którą trzeba ponieść koszt wykonania, jak i utrzymania jej. Obecnie jest zupełnie odwrotnie - odchodzi się od projektowania stron mobilnych na korzyść stron responsywnych ze względów ekonomicznych, jak i wizualnych. Strona RWD potrzebuje jednego projektu oraz sprawnych fachowców, którzy już zajmą się tym, by strona idealnie wyświetlała się na dużym monitorze, jak i 4-calowym ekranie smarfona.
Podsumowując, doba urządzeń mobilnych sprawiła, że strona responsywna jest naszym wyznacznikiem, którego nie należy pomijać, jeśli chce się skutecznie walczyć o klienta, który - jak widać po statystykach - coraz częściej surfuje oraz robi zakupy przez Internet nie za pomocą komputera stacjonarnego czy też laptopa, lecz tego, co ma zawsze pod ręką - smartfona.
Opracował:
Bogumił Ryt
Triso.pl Agencja Interaktywna